Het gewone leventje - Reisverslag uit Hamar, Noorwegen van Merijn Verwegen - WaarBenJij.nu Het gewone leventje - Reisverslag uit Hamar, Noorwegen van Merijn Verwegen - WaarBenJij.nu

Het gewone leventje

Blijf op de hoogte en volg Merijn

09 Oktober 2014 | Noorwegen, Hamar

Dag 16 1-10-14
Good news everyone! In dit geval negatief nieuws en zoals het in de zorg is: Negatief nieuws is positief. Oftewel Merijn Verwegen is MRSA vrij en mag vandaag weer naar Delta toe! Op Delta waren vandaag de slachtvarkens aan de beurd om gescand te worden. Het grootste deel hiervan zijn Duroccen. En als ik Duroccen mag typeperen kan dat in 2 woorden harig en dwars. Wanneer je wilt dat ze naar links gaan ze naar rechts, als je wilt dat ze doorlopen staan ze stil. Eigenlijk dus gewoon lastposten, maar vandaag was dat niet erg. Eindelijk weer kunnen sjouwen!

Vandaag is Jonas teruggekomen in het appartement. Hij is een Let die zowel Engels als Russisch en van allerlei andere talen kan. Er was dus eindelijk meer communicatie mogelijk tussen mij en de babushkas. Eerst vroegen ze aan mij waarom ik hier was en vervolgens hebben hun uitgelegd wat ze hier deden. Wat blijkt, ze zijn beide veterinair. De varkens die naar Rusland worden getransporteerd worden drie weken in quarantaine gehouden. Tijdens deze quarantaine periode verrichten hun bacterieel en virus onderzoeken. Pientere dames dus!

Dag 17 2-10-14
Vandaag weer een dag op kantoor. Dit omdat er maar 3 dagen per week wordt gemeten op Delta. Vandaag is het een drukte van belang op kantoor. Zo ongeveer de gehele top van Topigs is hier aanwezig. Het was weer leuk om een aantal Nederlanders te spreken.

Dag 18 3-10-14
Vanmorgen een korte evaluatie gehad met Hans Olijslagers (CTO van Topigs). Tot nu toe zijn ze hier zeer tevreden over mij en zijn er dus positieve reacties. Verder was vandaag weer een rustig dagje op kantoor.

’s Avonds ben ik Hamar weer eens in geweest. Dit keer ben ik naar Sebbs Hotel geweest. Een soort van Plock in Volkel. De slogan is nu is Rocktober en er speelde dus ook een live bandje. Het klonk alsof ze iemand probeerde te vermoorden, maar verder was het wel gezellig!

Dag 19 4-10-14
Witte wasjes bonte wasjes doe ze in de wasmachine. Paar wasjes gedraaid vandaag niks is van kleur veranderd, niks is gekrompen dus het is weer goed gegaan! ’s Avonds toch maar weer naar de kroeg gegaan.

Voorlopig geen verhalen meer over de babushkas. Deze zijn net als de een aantal varkens naar Rusland vertrokken. Maar binnen kort komen ze weer terug.

Dag 20 5-10-14
Het katertje maar eens eruit wezen fietsen in de bossen hier. De omgeving blijft mooi om te zien! Verder begint hier alles een beetje een vast ritme aan te nemen. Door de week scannen en op kantoor zitten. Weekend stappen en wat rond fietsen. Verder probeer ik te kijken of ik een van de komende weekenden ergens naar toe kan reizen.

Dag 21 – 22 – 23 – 24 – 25
3 Dagen naar Delta gefietst. Alhoewel het weer hier volgens de Noren nog lang goed is geweest (graad of 10 maar wel droog) begint het hier nu toch ook echt herfst te worden. Dit betekend dat het waait en soms regent als ik naar Delta fiets. Maar ik laat me er natuurlijk niet door kisten! Op Delta verloopt alles voorspoedig. Het meten gaat steeds vlugger en ik help ook nog mee met andere werkzaamheden. Ook zorgen de mensen van Norsvin dat ik ’s avonds iets te doen heb. Zo ben ik op Dinsdag avond weer naar de Pubquiz in Nellie’s geweest. Nellie’s begint bijna een tweede thuis te worden. Op woensdag ben ik met de werknemers van Delta uitwezen eten, een van de chauffeurs was jarig dus was het tijd voor een etentje. En op donderdag taart!
Ook al ben ik verlaten door de babushkas betekend dit niet dat ik alleen ben in het appartement. Er blijven vaak mensen voor een nachtje slapen die de volgende dag een afspraak hebben bij Norsvin. Tijdens veel gesprekken wordt gevraagd naar wat mijn hobby’s zijn. Dus heb ik een goed excuus om Beat the Stones hier in Noorwegen eens flink te promoten!

En daar wil ik mijn blog voor deze keer mee afsluiten. In Nederland staat voor veel mensen Festyland voor de deur. Ik heb gehoord dat het zelfs zonder mij doorgaat. Als wijze raad wil ik dan ook meegeven: Doe geen dingen die ik wel zou doen. Mocht je op vrijdag avond nog niet weten in welke tent je wilt staan:

BEAT THE STONES vrijdag: Festival Café 23:30 Be There! #OHYEAH

  • 09 Oktober 2014 - 18:14

    Martin Christiaans:

    Hoi mooi dat je weer aan de gang kunt en ja duroccen kunnen erg eigenwijs zijn zeg maar gewoon dwars.als je hans nog een keer ziet doe hem de groeten is ook ooit mijn baas geweest toen ik bij de ki werkte.van het weekend ff werken op de camping van festyland.
    De groetuh martin.

  • 09 Oktober 2014 - 18:39

    Maria Dortmans:

    Hoi Merijn, wat een stage zeg, helemaal in dat prachtige Noorwegen.
    Fijn om te horen dat je MRSA vrij bent, kan je toch wat meer gaan doen, altijd op kantoor zitten is ook niet alles.
    Mocht de verveling je toeslaan, dan kijk maar eens hoe ver je van het Oppdal af zit, daar leven nog de muskus ossen.
    Wij zijn daar met een gids op Muskusos safarie geweest, dat was geweldig om die kolosalen beesten in het echt te zien, en zie je ze niet dan hoef je ook niet te betalen.
    De gids was een eigenaar van een camping, mocht je interesse hebben dan kan ik het adres nog wel voor je opzoeken.
    Hopelijk steek je ook nog wat van je stage, dat is uiteindelijk toch de bedoeling en geniet ervan.
    Ja en Festyland gaat toch door elke keer als ik de tenten zie staan denk, ja en dat moet Merijn nu missen.
    Blijf vooral berichtjes sturen want die lezen wij graag.
    Groetjes Berry en Maria




  • 11 Oktober 2014 - 10:31

    Rieky Bekkers:

    Hé Merijn,
    Hoe moet dat nou met Festyland, nu jij er niet bij bent???
    Heel veel succes gewenst met je stage.
    enne...volgend jaar is er gewoon weer 'n Festyland.
    Groetjes, Antoon en Rieky

  • 19 Oktober 2014 - 20:17

    Erik, Yvonne, Jelle En Teun:

    Hallo Merijn,
    Wat een openingszin.......daar heb je goed over nagedacht....
    Leuk om te lezen dat je zoveel verschillende mensen ontmoet en leuk mee denken over activiteiten...alleen gaat de pubquiz in het Noors???/dan valt het nog niet zo mee...lijkt mij???

    Ik hoorde vandaag van oma dat het echt al een beetje begint te winteren in Noorwegen....

    Bij ons alles oké...allen zit Jelle sinds vorige week met zijn rechterhand in de gips...heeft zijn middenhandsbeentje gebroken......gevallen met een potje voetbal met zijn vrienden...maar gelukkig heeft hij er geen last van.

    Jammer dat de babushkas weg zijn...dus even geen verhalen daarover.

    Nog veel plezier, maar als ik het zo lees komt dat wel goed.

    En de groeten van ons allemaal uit het nu nog zonnige, maar vanaf morgen ook echt herfstachtig Volkel.

    Erik, Yvonne, Jelle en Teun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Hamar

Merijn

Vanaf maandag 15 ben ik te vinden in Hamar. Ik ben in Hamar voor mijn stage bij Topigs Norsvin en zal hier blijven voor 10 weken. Via deze manier zal ik een beetje de verhalen vertellen wat ik hier zie mee maak of doe.

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 7421

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 21 November 2014

Stage Topigs Norsvin

Landen bezocht: